De Maas en Waler van een eeuw geleden!

Het leven in de tijd van Mina Kuppen

Het leven van een eeuw geleden live uitgebeeld!

Ga mee terug in de tijd naar het begin van de vorige eeuw en ontmoet de Maas en Waler die hard moest werken om de kost te verdienen. De bakker, de slager, de kruidenier en het dienstmeisje.

Mina Kuppen

Ook Mina Kuppen zal in het museum aanwezig zijn. Zij was een rijke vrouw die (veel) geld gegeven heeft zodat de kerk en het klooster St. Elisabeth (het huidige gebouw van ons museum) gebouwd kon worden.

Re-enactment

Je ontmoet ze allemaal en hoort hoe hun leven was, een eeuw geleden. Degenen die het niet best hadden maar ook zij die het goed hadden.

Door re-enactment wordt het leven van alledag in die tijd uitgebeeld. We brengen het historische verhaal over Mina Kuppen en die tijd door verhalen, uitbeelden en naspelen, met historisch kostuums en gebruiksvoorwerpen. Zeg maar dat we levende geschiedenis brengen, of: live action-role playing.

Datum: vrijdag 29 december 2023
Tijd: 19:00 – 21:00 uur

Activiteit vanaf 6 jaar en alleen via vooraanmelding.

Toegangsprijs: € 5,00 voor volwassenen en € 2,50 voor kinderen, inclusief drankje en iets lekkers (zoals een oliebol). Museum-/vriendenkaart is niet van toepassing.

Meld je aan via onderstaand formulier: