Concert Surjoska & Jan

Duo live in het museumcafé!

Het een-na-laatste concert in de reeks concerten, die begin 2023 is ingezet als activiteit binnen onze razendpopulaire en -succesvolle tentoonstelling De Jeugd van Toen; Jeugdcultuur 1960-2000, is op zondag 12 november.

Duo Surjoska & Jan

Surjoska Berghegen en Jan Thijssen treden in 2016 voor het eerst samen op ter gelegenheid van een privéfeest. Beiden hebben hun eigen carrière in de muziek maar diverse malen per jaar maken ze samen muziek, gewoon omdat het muzikaal klikt tussen de twee. Zo zijn ze vaste artiesten bij ‘s Heeren Loo en bij het jaarlijkse Bourgondisch Fruitwandelen van Dijkensport.

Hun repertoire varieert van ballads tot rock, en alles wat daartussenin zit. Ze spelen nummers van Danny Vera, Guus Meeuwis, Simon en Garfunkel, The Scene, De Dijk, Status Quo, Blof, CCR en The Eagles, om maar eens wat klassieke namen te noemen.

Muzikale achtergrond

Surjoska groeit op in het Limburgse America en komt uit een muzikale familie. Muziek is haar bij wijze van spreken met de paplepel ingegeven. Ze speelt gitaar, zingt en schrijft eigen nummers en ze bracht twee cd’s uit. Ze woont alweer vele jaren in Wamel.

Jan is geboren en getogen Wamelnaar en sinds zijn 20e zingt en speelt hij gitaar in diverse lokale bands. Naast dit duo met Surjoska speelt Jan momenteel in de Lauwse band Montgomery die dit jaar nog heeft opgetreden op Bevrijdingspop en het minifestival Loofields in Wamel. Bij zijn huis in Wamel heeft hij een opnamestudio die tevens gebruikt wordt als oefenruimte.

Datum: zondag 12 november
Locatie: museumcafé
Start: 14:00 uur (tot ca. 16:30 uur)

Kaartjes kosten € 9,00 en kunnen vanaf 13:00 uur ter plekke worden gekocht. Je hebt dan tevens toegang tot het museum. Houders van MJK en de ‘Vrienden van het museum’ hebben gratis toegang op vertoon van de kaart en een scan bij de balie. Gezien de ruimte in het café geldt: VOL = VOL.