Reünieconcert jongerenkoor Beneden-Leeuwen

Het is bijna zover: het reünieconcert!

Het werd begin dit jaar al aangekondigd: de reünie en het reünieconcert van het voormalig Jongerenkoor Beneden-Leeuwen. Het is één van de spin-offs van onze razendpopulaire en -succesvolle tentoonstelling De Jeugd van Toen; Jeugdcultuur 1960-2000.

Jongerenkoren

Het idee van een reünie en een reünieconcert ontsproot aan het brein van enkele oud-leden van het jongerenkoor uit de jaren 70/80. Onze tentoonstelling en de maandelijkse (reünie)concerten van bands uit die tijd was een perfecte basis om ook zoiets voor het voormalig Jongerenkoor Beneden-Leeuwen op touw te zetten. Bijna elk dorp had in die tijd immers een jongerenkoor, dat regelmatig optrad tijdens de zogenaamde jongerenmissen in de kerk, en dat gold ook voor Beneden-Leeuwen.

Succesvolle elpees

Vanaf de jaren 70 tot eind jaren 90 was het koor succesvol in het Land van Maas en Waal. Het trad regelmatig op in kerken van andere parochies, in bejaarden- en verzorgingshuizen in en zelfs ver buiten Maas en Waal. Er waren deelnames aan landelijke korenfestivals, optredens bij Radboud Ziekenhuis in Nijmegen, Van der Valk-restaurants en meerdere memorabele concerten bij de penitentiaire inrichting (huis van bewaring) in Grave

In die periode werden ook drie succesvolle elpees gemaakt die binnen de kortste keren uitverkocht waren.

Dit koor was niet alleen muzikaal heel succesvol, ook op sociaal-relationeel gebied kwamen uit deze groep diverse, nog steeds succesvolle, relaties tevoorschijn.

Reünie + reünieconcert

De initiatiefnemers hoopten bij de aankondiging en start van de inschrijving in januari dat een groot aantal oudleden zich zou aanmelden. Vrijdag 15 september jl. was de reünie in Museum Tweestromenland een onverdeeld succes. Niemand heeft het daadwerkelijke aantal mensen geteld, maar naar verluid waren er zo’n 110 aanwezigen.

Herinneringen werden opgehaald, het prachtige reünieboekje werd uitgedeeld en er werd vooruitgekeken naar de komende repetities en het daadwerkelijke reünieconcert. En dat belooft nog veel beter bezocht te worden, medio september hadden zich al 135 mensen aangemeld om in het koor te zingen of te spelen.

Verdere info

Datum reünieconcert: zondag 15 oktober
Locatie: Alphonsuskerk, Beneden-Leeuwen
Start: 15:00 uur (tot ca. 16:30 uur)
Verkoop kaarten: vanaf 14:00 uur
Prijs kaartje: € 4 (volwassene), € 2 (kind/jongere t/m. 17 jr.)
Gelieve met pinpas te betalen of gepast met contant geld.

Er is gezien de lage entreeprijs, geen korting voor MJK/Vrienden. Na afloop zijn de koorleden en de aanwezigen welkom in het museumcafé van Museum Tweestromenland voor ‘een afterparty’.