Tweestromenland Talent

De Jeugd van Nu zingt De Muziek van Toen!

Museum Tweestromenland organiseert een talentenprogramma dat gebaseerd is op de tentoonstelling ‘De Jeugd van Toen; Jeugdcultuur 1960-2000’ die in geheel 2023 te zien is. Met een knipoog naar bovenstaande slogan is het de bedoeling dat jongeren muziek zingen uit de periode 1960-2000.

Onze succesvolle tentoonstelling ‘De Jeugd van Toen’ heeft al meerdere activiteiten geïnspireerd, zoals de ‘Jeugd van Toen Pubquiz, de caféconcerten op de 2e zondag van de maand, door bands/muzikanten uit die tijd of die muziek uit die tijd spelen, en natuurlijk het reunieconcert van het toenmalige jongerenkoor uit Beneden-Leeuwen in oktober.

Wat houdt het in?

We komen graag met jou in contact als je kunt zingen en dat op 26 november in ons museumcafé met publiek ten uitvoering wilt brengen. Verder zijn er de volgende spelregels:

1. Je leeftijd ligt tussen 10 en 18 jaar en je woont ergens in de driehoek Arnhem, Nijmegen Den Bosch,  het komt niet zo precies.
  2. Je zingt een eigen versie en arrangement van twee nummers die jou aanspreken uit de jaren 60-90 van de vorige eeuw.
  3. Je mag jezelf op een (semi-)akoestisch instrument begeleiden, zoals bijvoorbeeld gitaar, piano of percussie. Dit instrument mag door iemand anders (jongere of volwassene) worden gespeeld maar je mag ook instrumentale begeleidingsmuziek gebruiken.
  4. Via het formulier hieronder geef je aan dat je aan de voorselectie wilt deelnemen.
  5. Deze inschrijving voor de voorselectie sluit op 1 augustus. Je hebt daarna tot 1 september de gelegenheid te oefenen en om een demo van de nummers op te sturen. Dit hoeft geen professionele opname te zijn, als de zang en het instrument maar duidelijk hoorbaar zijn en in balans zijn. Opnames via smartphones zijn toegestaan.
  6. Het talententeam van Museum Tweestromenland maakt uit de beste of origineelste inzendingen/arrangementen een selectie en nodigt pakweg 10 talenten uit voor het liveconcert op zondag 26 november.
  7. We behouden ons het recht voor tussenrondes in te lassen of jou uit te nodigen de nummers eens live te komen spelen.

Ondanks dat muziek maken vooral leuk moet zijn en zeker geen wedstrijd is, willen we tijdens het optreden op 26 november toch een winnaar kiezen. De jury zal bestaan uit vakmensen uit de muziekwereld en de prijs is een demo-opname van de nummers gedurende 1 dagdeel in een studio. De opnames krijg je later digitaal opgestuurd en ze worden gepubliceerd op onze website en onze sociale media.

Na ontvangst van jouw aanmelding houden we contact met je, geven je meer informatie over de procedure en stellen je indien nodig aanvullende vragen.

Aanmeldformulier