Kinderactiviteiten meivakantie

Verkleed je als mammoetjager of Romein!

Even een middagje cultureel doen met je kind(eren) in de meivakantie? Wij maken het makkelijk om er met je kind(eren) tot 12 jaar een gezellige middag van te maken.

Kinderen kunnen met onze Wowbot een interactief spel spelen in de speciale kinderhoek en ze kunnen kunnen ze zich ook verkleden als mammoetjager of Romein, nadat ze de tentoonstelling Prehistorie en Romeinen hebben bezocht.

Wat is er nog meer?

In de schoolbankjes kunnen ze schrijven met een griffel op een lei, er is een minimuseum, een memorykast en in de nieuwe waterkamer kunnen ze hengelen naar visje-datjes

Wat altijd een succesnummer is, is de karaokestand bij de expositie ‘De Jeugd van Toen’. Hier kunnen ze met bekende nummers meezingen en zich een echte artiest wanen. (Dit is overigens ook een prima foto- of videomoment voor de ouders.) Verder is er een zoektocht naar Benny en Lenny uitgezet, de mascottes van het museum. Bij verschillende activiteiten zijn er leuke presentjes te verkrijgen.

Op stap met Rhijn

Voor de sportievelingen, die een frisse neus willen halen en tevens iets over de streekhistorie willen leren, is er de gezinsfietstocht van 10 kilometer genaamd Op stap met Rhijn. Hiervoor kun je een speciale app op je smartphone laden. Ben je benieuwd naar de relatie tussen Rivierenlanders en water?

Stap op de fiets met Rhijn en doe de smartphonespeurtocht na je bezoek aan de tentoonstelling Water in het museum. De tocht is leerzaam en grappig voor het hele gezin.

Informatie over de genoemde activiteiten is verkrijgbaar bij de balie van het museum. Op de woensdagen in de meivakantie zijn er extra vrijwilligers voor begeleiding van kinderen. Zie ook www.museumtweestromenland.nl onder kinderactiviteiten.