Reünieconcert oud jongerenkoor Beneden-Leeuwen

In Museum Tweestromenland in Beneden-Leeuwen is gedurende het gehele jaar 2023 een tentoonstelling te zien over de jeugdcultuur van de jaren 60, 70, 80 en 90. Elke maand vindt er in het museum een optreden plaats van een band uit die tijd of een muziekgroep die muziek maakt die komt uit die periode. Dit kan variëren van een concert van oud leden van een punkband uit de jaren 80 of een optreden van een show en dansorkest uit die tijd.

Enkele oud-leden van het jongerenkoor uit de jaren 70/80 kwamen op het idee om in het kader van deze tentoonstelling te kijken of het mogelijk is om het komend jaar een reünieconcert te gaan organiseren. Elk dorp had in die tijd immers een jongerenkoor dat regelmatig optrad tijdens de zogenaamde jongerenmissen. Dat gold ook voor het jongerenkoor uit Beneden-Leeuwen.

Tijdens de jaren 70 en 80 was deze groep een succesvol koor in de regio Maas en Waal. Zij traden diverse keren ook op in kerken van andere parochies of in bejaarden- en verzorgingshuizen uit diverse plaatsen. Ook werden er in die periode twee succesvolle elpees gemaakt die binnen de kortste keren uitverkocht waren. Niet alleen was dit koor muzikaal heel succesvol ook op sociaal gebied kwamen uit deze groep diverse, nog steeds succesvolle, relaties tevoorschijn. De initiatiefnemers hopen dat een groot aantal oudleden zich aan gaat melden.

De bedoeling is dat er in de maanden voorafgaand aan het optreden aantal repetities georganiseerd gaan worden. Het reünieconcert is gepland op zondagmiddag 15 oktober 2023.

Oud-leden die graag mee willen doen kunnen zich per e-mail aanmelden bij Cock en Cissie Janssen. Dit gaat per e-mailadres: clmjanssen@gmail.com. Graag naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres vermelden. Er wordt dan in de komende maanden contact met je opgenomen met de precieze data van de repetities en de plaats waar we gaan repeteren.

Graag reageren voor eind februari.