Geschiedenis-café ‘Verhaal van Gelderland’

Een stampvol ‘geschiedeniscafé Verhaal van Gelderland’

Vol = Vol: alle stoelen werden naar het museumcafé verhuist voor het door Erfgoed Gelderland georganiseerde geschiedenis café ‘verhalen van Gelderland’ op 20 januari.

Dolly Verhoeven vertelde over het maakproces van het boek Verhaal van Gelderland. Daarna bladerde zij via het thema ‘Maas en Waal’ door de vier delen van het boek. Dat bevestigde hoe interessant deze streek is. Na het enthousiaste en prikkelde verhaal van Paul van der Heijden over de Romeinen in deze streek is de verleiding groot om actief te gaan zoeken naar alle sporen van de Romeinen die in deze buurt liggen! Sinds kort worden in het museumzaal ‘Prehistorie en Romeinse tijd’ opgravingen getoond. Vanaf 25 januari doemen in de ruimte een Romeinse soldaat en een jonge vrouw op om hun eigen verhalen te vertellen over die tijd.
René Arendsen zorgde – met kennis van de geschiedenis – voor een intessante interactie met de zaal. Een zeer geslaagd café, het smaakt naar meer!