35 jaar Wies Berris-Visschers en 35 jaar museum

35 jaar Wies Berris-Visschers
en 35 jaar museum

Op 7 april verraste het Museum Wies Berris-Visschers door haar een foto van zichzelf – gekleed in de streekdracht en mode van vroeger – te laten onthullen in het museum. Sinds de start van het museum Tweestromenland is Wies betrokken: 13 jaar penningmeester, 14 jaar vicevoorzitter en de laatste 8 jaar ontvangt zij bezoekers in het museum en coördineert zij de werkgroep Streekdracht en Mode. Tegelijkertijd was Wies ook 24 jaar penningmeester van de stichting Vrienden van het museum.

Wies was in de periode vanaf 1984 ook bestuurslid en later nog 24 jaar voorzitter van de Historische Vereniging Tweestromenland (de moeder van het Museum).

In het kader van 35 jaar Museum eren wij Wies met een foto van haar in de streekdracht en mode van vroeger in ons museum. Haar kennis en tomeloze inzet leidde al eerder tot andere onderscheidingen. Zo ontving Wies in 2006 een Koninklijke onderscheiding voor al haar werk voor de cultuurhistorie van Maas en Waal en in 2019 reikte de gemeente Wijchen haar de zilveren draagspeld uit voor haar grote inzet voor de Historische Vereniging en in het bijzonder de historische streekdracht en mode.