Vlog: Kinderen maken een metamorfose kunstwerk.

Voor de expositie Metamorfose is aan kunstenaars gevraagd om van een museumobject een kunstwerk te maken. Zo’n leuke opdracht leek ons ook voor kinderen een uitdaging. Daarom is er voor jullie een speciale vlog gemaakt voor en door kinderen. Daarin kun je zien hoe Kim en Julia in het museumdepot op zolder en in de kelder zoeken naar voorwerpen om hiervan een kunstwerk te maken.  Kim en Julia kregen een beetje advies van kunstenares Monique. Samen hebben zij de gekozen voorwerpen een metamorfose gegeven. Wil je het resultaat zien: kom dan in Museum Tweestromenland de Expositie Metamorfose bekijken.

Wil je zelf ook een kunstwerk maken: kijk dan eens rond in opa’s schuurtje, bij oma op zolder of in de keuken bij je ouders. Kies een voorwerp en maak er met knopen, spijkers, verf, papier, hout en met alles wat je nog meer kunt bedenken een kunstwerk van. Kom met je Kunstwerk naar het museum, dan krijgt het een plekje in de expositie Metamorfose.

Veel succes met deze fantasierijke uitdaging!