Museum Tweestromenland dé centrale plek van de Kunstbakensroute 2020

Tijdens de Kunstbakensroute   op 3 en 4 en 10 en 11 oktober is het Museum Tweestromenland dé centrale plek van deze route. In het café gedeelte van het museum hangen werken van deelnemers aan Kunstbakens. Hier is de toegang gratis.

In het museum gaat op 14 oktober ook de tentoonstelling Metamorfose van start met o.a. werken van de deelnemers aan Kunstbakens.  De kunstenaars lieten zich inspireren door voorwerpen die in het depot van het museum liggen. Twintig kunstenaars van stichting Kunstbakens kozen een cultuurhistorisch voorwerp en gingen ermee aan het werk. Deze gedaanteverwisseling ‘’ Metamorfose’ levert twintig boeiende kunstwerken op. Kunstwerken die een spannende symbiose laat zien tussen oud en nieuw.  Voorwerpen die eeuwenlang achteloos ter hand zijn genomen om een beroep mee uit te oefenen blijken plotseling te zijn veranderd een adembenemend nieuw kunstvoorwerp.

De tentoonstelling loopt van 14 oktober tot 17 januari 2021.