Museum Tweestromenland heeft een nieuwe voorzitter!

Het museum heeft sinds juli een nieuwe voorzitter, te weten Wilma Willems. Zij is een groot deel van haar loopbaan werkzaam geweest als interim manager bij verschillende ministeries in den Haag. Momenteel is ze ook voorzitter van de Kunstkring Wijchen.

Museum Tweestromenland heeft ambities: twee exposities per jaar, een moderne presentatie van de vaste collectie, bekendheid in de regio: een museum waar je ieder jaar wel naar toe wil gaan! Het is deze ambitie die Wilma Willems aanspreekt en graag samen met het recent uitgebreide bestuur, alle vrijwilligers, jongeren en de flexibele pool van experts, wil realiseren.

De voorzitter focust zich op externe relaties terwijl Fried Jaspers, vicevoorzitter de interne organisatie in portefeuille heeft. Jaap van der Veen focust zich op de exposities en de vaste collectie. De overige portefeuilles en bestuursfuncties zijn verdeeld onder de secretaris, Cor Sonneveld (penningmeester), Nol van Tiem (vrijwilligers en jeugdraad) en Helma Lagarde (Stichting Vrienden en tweede penningmeester).

De voorzitter werkt nu aan de opzet van een Adviesraad.