Museum Tweestromenland wordt volledig gedragen door vrijwilligers. Ons team bestaat nu uit 60 enthousiaste en gemotiveerde mensen die met veel plezier de geschiedenis van Maas en Waal levend en actueel houden. Onze vrijwilligers zijn actief op de volgende gebieden:

  • gastheer/gastvrouw (of surveillant)
  • educatie (organiseren van kinderactiviteiten en scholen ontvangen)
  • gids om rondleidingen te verzorgen
  • onderhoud, schoonmaak
  • samenstellen van wisselexposities
  • (regionale) geschiedenis
  • organiseren en invullen van activiteiten en evenementen

Momenteel zijn wij onze organisatie verder aan het professionaliseren. Daardoor is er ruimte ontstaan voor diverse nieuwe vrijwilligersfuncties.

Wat vragen wij?
Grote betrokkenheid bij het doel en de activiteiten van ons museum; interesse en capaciteiten die behoren bij gewenste functie, teamspirit; beschikbaarheid voor het aantal uren per maand.

Wat bieden wij?
Een prettige werkomgeving waarin veel ruimte is voor eigen ideeën; mogelijkheid tot het volgen van een opleiding; een onkostenvergoeding voor de te maken reiskosten, leuke inspirerende collegiale sfeer.

Op dit moment kunnen wij met name versterking gebruiken bij:

  • bestuursleden, 20 uur per maand
  • coördinator vrijwilligers, 16 uur per maand
  • coördinator tentoonstellingen, 16 uur per maand
  • gidsen, 8 uur per maand ( 2 x 4 uur per maand)
  • suppoosten, 8 uur per maand (2 x 4 uur per maand)
  • administratief medewerker, 16 uur per maand
  • financieel medewerker, 8 uur per maand

Heeft u interesse om vrijwilliger te worden bij Museum Tweestromenland? Of wilt u meer informatie? Neem dan contact met ons op.

Meer informatie over de functies:

coördinator vrijwilligers
Uw taak: u begeleidt en coördineert onze vrijwilligers, u organiseert het  werkoverleg en bent verantwoordelijk voor de inroostering van vrijwilligers.   

Wij vragen: u bezit inspirerende contactuele vaardigheden, heeft ervaring met het geven van leiding, als u bestuurlijke en/of hrm ervaring heeft is dat een pre.

coördinator tentoonstellingen
Uw taak: u initieert en coördineert tentoonstellingen;  u onderhoudt contacten met andere musea en cultuurhistorische organisaties.

Wij vragen:  u heeft kennis en of interesse voor het maken van tentoonstellingen, u bent in staat de missie en ambitie van het museum te vertalen in mooie, interessante en toegankelijke tentoonstellingen en activiteiten,  u bent creatief en initiatiefrijk en heeft goede contactuele vaardigheden.

Gidsen
Uw taak: u bent het gezicht van ons museum. U leidt groepen rond, jong en oud, u bent geïnteresseerd in de culturele historie van onze regio en kan hierover enthousiast te verhalen.

Wij vragen: u weet alles van ons museum en kan daar boeiend over               vertellen. Uiteraard wordt u vooraf goed ingewerkt.

Suppoosten
Uw taak: u houdt tijdens de openingstijden (woensdag-, vrijdag-, zaterdag- en zondagmiddag een oogje in het zeil en bent hiervoor minimaal 8 uur per maand beschikbaar. u beantwoord eenvoudige vragen van bezoekers.

Wij vragen: u bent een klantgerichte gastvrouw/gastheer en spreekt op een voorkomende manier bezoekers aan als dat nodig is. U bent bereid om de basiskennis over het museum u eigen te maken.

administratief medewerker
Uw taak: u voert samen met de huidige administratief medewerkster alle niet financiële administratieve taken uit. U bedient de telefoon ?, notuleert?, houdt onze website bij?, verzorgt de correspondentie?

Wij vragen: u heeft ervaring in deze werkzaamheden en bent 4 uur per week beschikbaar. U bent een teamspeler die aan een half woord genoeg heeft.

financieel administratief medewerker
Uw taak: u verwerkt in en verkoopfacturen en bankgegevens in onze administratie en bent de rechterhand van onze penningmeester. De werkzaamheden kunnen deels vanuit huis verricht worden.

Wij vragen: u heeft ervaring in deze taken, u kunt werken in Exact, u bent contentieus en minimaal 8 uur per maand beschikbaar.