Winnaar Lego Wedstrijd Prehistorie en/of Romeinse Tijd

Het Museum Tweestromenland is weer open voor publiek. Op de benedenverdieping zijn de wisselende tentoonstellingen te vinden. Nieuw is de tentoonstelling “Joden in het land van Maas en Waal”.

Maar ook op de eerste verdieping is er in de afgelopen tijd hard gewerkt. Daar is een zaal over de Prehistorie en de Romeinen gekomen. Officieel wordt deze zaal op 3 september geopend…en dan kan er ook een “museumstuk” van jou te zien zijn.

Leef je uit met LEGO en maak iets wat bij de Prehistorie en/of Romeinen hoort. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een jager, een hut van de eerste boeren, een trechterbeker of misschien kun je wel een Romeinse krijger of het Romeinse kasteel nabouwen.

Wil je meedoen en kans maken op een leuke prijs stuur dan uiterlijk zondag 29 augustus 2021 een foto van jouw bouwwerk, met een kleine toelichting en natuurlijk voorzien van je naam en leeftijd naar: info@museumtweestromenland.nl. Een deskundige jury bekijkt dan de inzendingen en bepaalt wie de winnaar of winnares wordt.

Breek je bouwwerk dus niet af… want stel dat je gewonnen hebt, dan wordt jouw kunstwerk in het museum tentoongesteld en natuurlijk krijg jij dan een leuke prijs.

Dus… ga lekker aan de slag. We zijn heel benieuwd.

Winnaar lego-wedstrijd Museum Tweestromenland: Pita Dutting 12 jaar

Op woensdag 22 september kreeg Pita Dütting ( 12 jaar)  de eerste prijs uit handen van de educatiecommissie. Haar inzending kwam na lang wikken en wegen als beste uit de bus. Zij maakte een Romeins schip dat op weg was naar Noviomagus. Van alles zit erop en aan. Pita vertelde dat ze op internet gezocht had naar afbeeldingen van een Romeins schip en daarna heeft ze het zo goed mogelijk na gebouwd. Natuurlijk ontbreken de Romeinse soldaten ook niet en Pita heeft zelfs de altijd te late soldaat Verslapus een plekje gegeven. Het schip heeft ook een prachtig zeil, waarin de initialen van onze winnares P.D. verwerkt zijn.
Kortom… het is een waardig museumstuk geworden.

Kom er maar eens naar kijken, want dan kun je niet alleen haar schip bewonderen maar er hangt ook een poster van alle andere inzendingen. Daar zaten prachtige exemplaren bij: boerenhutjes, koetsen, een badhuis, grotbewoners….en nog veel meer. Wij bedanken alle inzenders voor hun inzet. Zij hebben het ons erg moeilijk gemaakt, want ze waren allemaal heel mooi!

In de maand augustus organiseerden wij kindermiddagen waarbij de kinderen een speurtocht door de kamer van de prehistorie en Romeinen hebben gevolgd. Ze konden zich verkleden als een echte Romeinse soldaat of deftige Romeinse dame, of als een jager compleet met pijl en boog en ze vonden dat heel leuk.
Deze middagen zijn druk bezocht en het was heel gezellig. Wil je dit ook een keer meemaken?  Houd dan goed de krant en/of de site van het museum in de gaten want er worden regelmatig kindermiddagen georganiseerd.